oj så länge sedan

herregud vad längesen det var jag var här inne senast, nästan så jag glömt bort att jag äger en blogg. det har hänt så mycket set senaste året så jag har helt glömt bort den underbara känslan att sätta sig och skriva ett inlägg. jag hoppas verkligen att jag kan återuppta mitt bloggande igen. som sagt det har hänt så mycket undet 2014 så jag vet inte vart jag ska börja riktigt. i slutet av januari fick jag börja på vikariat på jobbet och har gått på de sen dess. har gått över från timlön till månadslön, sen har de bara rullat på med jobbet. kändes som att jag skulle jobba ihjäl mig i sommras men jag la ju mitt ega schema så jag har väl bara mig själv att skylla på. men en sak vet jag att 100% är inget jag kan jobba, just nu jobbar jag 80 och de räcker gott och väl till mig. får väl se om jag kan gå tillbaka till 100% senare men inte än på ett tag. 
 
skaffat egen lägenhet har jag också hunnit med att göra, så nu bor jag på ringvägen i en riktigt fin 2a, ska måla lite till i köket och dörrarna till garderoberna när jag har råd med att köpa mer färg, just nu ligger inte de riktigt på prio 1, måste se så jag klarar mig månaderna ut innan jag kan köpa någon mer färg att måla med. 
 
jag vet inte varför jag fortfarande är vaken, kristin ligger och sover och jag blev pigg som en lärka när vi skulle lägga oss. hon ska vara här över helgen eftersom hon gjort en ögonlaseroperation så jag får vara hennes hemtjänst haha. måste väl få ta hand om någon när jag inte vart på jobbet på 1 vecka. de börjar krypa lite i kroppen jag är inte van att vara ledig så här länge och de känns jätte konstigt att vara borta så länge. känner mig knäp när jag säger att jag längtar till måndag så jag får börja jobba igen och träffa mina goa kollegor igen. 
 
jäklar vad klockan springer iväg, men det gör den väl när man har kul. hoppas jag får sova snart, börjar känna mig lite trött nu men jag kommer väl ligga och vrida mig som vanligt. hatar att man inte bara kan vara så trött att man somnar så fort man lägger dig, men så är de väl när man knappt gjort något under dagen. ska väl försöka skriva klart ansökan till sommarjobbet på jobbet. har lite svårt att skriva det där personliga brevet. men jag har ju till den sista på mig att skriva ihop något. 
någon som har något tips för hur jag ska kunna somna. kanske inte dricka en celcius kl 10 på kvällen haha, får väl se när jag slänger in handuken och välkomnar john blund. snart hoppas jag, får väl roa mig med att sitta här och lyssna på musik. eller glo på serier. och komma ifatt alla avsnitt jag missat på greys anatomy. får väl se vad jag hittar på för roligt. ska verkligen försöka att inte dröja så länge till nästa inlägg. kanske har skrivit av mig de mesta nu på ett tag. eller så kanske det här är mitt nya nattnöje när jag inte kan sova, haha sitta och lyssna på musik och skriva och vara i mina tankar. bra madde gör annat när du ska sova istället underbart av dig att göra de. gå och lägg dig i sället för att sitta uppe och skriv och dröm dig bort och tänk inte så  mycket på allt. men de är svårt att inte tänka så mycket när man har så mycket tankar i skallen. inte konstigt att man inte kan sova. 
 
nej nu måste jag sluta så jag har något att skriva om i morgon, eller senare idag, godnatt folket ja jag får väl se när jag somnar eller kanske snarare om jag somnar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0